Değişiklikten önceki durumda devreden ve devralanın isteklerinin, ilgili gümrük idaresine yazılı olarak bildirilmesi yeterliyken, değişiklikten sonra;488 sayılı Damga Vergisi Kanunun 1.nolu ekinde bulunan ve damga vergisine tabi kağıtlardan olan sözleşme ve taahhütname ismen yönetmeliğe derç edilmiştir. Bir firmanın, bu nevi işlemlerle ilgili cirosunun % 1’ini damga vergisine ayırması, damga vergisinin yüksekliğini ve ek külfetini gözler önüne sermesi bakımından dikkate şayandır. Yurt içinde alınan vergileri, bir tarafa bıraksak bile 1511.pozisyondan 1.000.000-USD’lik Palm Yağı ithal eden firmanın gümrükte ödeyeceği vergileri birlikte mercek altına alalım:
Meblağ: 1.000.000-USD
Gümrük Vergisi (%31,2) :312.000-USD
KDV (%8) : 80.000-USD
Damga Vergisi (Devir sözleşmesi %0,948) : 9.480-USD
Damga Vergisi (Taahhütname %0,948) : 9.480-USD
Sözleşme ve taahhütname nüshalarının birden fazla olması halinde, yukarıdaki meblağların nüsha adediyle çarpılması gerektiği de ayrıca göz önünde bulundurulmalıdır.
Devletin temel amaç ve görevlerinin hüküm altına alındığı anayasamızın 5. Maddesinde de zikredildiği üzere devletin başlıca görevlerinde biri de, sosyal hukuk devleti ve adalet ilkeleriyle bağdaşmayacak surette sınırlayan siyasal, ekonomik ve sosyal engelleri kaldırmaya, insanın maddî ve manevî varlığının gelişmesi için gerekli şartları hazırlamaya çalışmaktır. Bu nedenle sosyal hukuk devleti ve adalet ilkeleriyle bağdaşmayan ve mükellefine, ekonomik engel olarak devasa bir vergi yükü getiren Damga Vergisi Kanunu’nun bu değişiklik münasebetiyle, yapısal olarak yeniden değerlendirilmesinin faydalı olacağı düşünülmektedir.